Available courses

مدیریت دانش یکی از مهمترین ابزارهای دستیابی به مزیت رقابتی و شکوفاسازی استعدادهای سازمان برای ارتقای بهره وری به حساب می آید. با وجود گذشت بیش از یک دهه از ورود مدیریت دانش به ادبیات علمی و سازمانی، هنوز درک درستی از مدیریت دانش و به ویژه ارتباط آن با کسب و کار سازمان شکل نگرفته است. دوره جامع مدیریت دانش با هدف ایجاد دانش و مهارت لازم برای علاقه مندان در راستای اجرایی سازی مدیریت دانش و ارتباط دهی آن به اهداف توسعه سازمانی است. در این دوره، مفاهیم، مدل ها، ابزارها، تکنیک های مهم و عملیاتی تدریس خواهد شد. خانم زهرا اسلامی، مدرس این دوره نزدیک به ده سال به صورت عملیاتی در راه اندازی مدیریت دانش در سازمان های مختلف از بخش دولتی تا بخشی خصوصی فعال بوده اند. این دوره برای مدیران و کارشناسان مدیریت دانش و واحدهای مربوطه توصیه می شود. لینک معرفی این دوره را در آپارات شرکت ببینید.

مدیریت دانش یکی از مهمترین ابزارهای دستیابی به مزیت رقابتی و شکوفاسازی استعدادهای سازمان برای ارتقای بهره وری به حساب می آید. با وجود  گذشت بیش از یک دهه از ورود مدیریت دانش به ادبیات علمی و سازمانی، هنوز درک درستی از مدیریت دانش و به ویژه ارتباط آن با کسب و کار سازمان شکل نگرفته است. دوره جامع مدیریت دانش با هدف ایجاد دانش و مهارت لازم برای علاقه مندان در راستای اجرایی سازی مدیریت دانش و ارتباط دهی آن به اهداف توسعه سازمانی است. در این دوره، مفاهیم، مدل ها، ابزارها، تکنیک های مهم و عملیاتی تدریس خواهد شد. خانم زهرا اسلامی، مدرس این دوره نزدیک به ده سال به صورت عملیاتی در راه اندازی مدیریت دانش در سازمان های مختلف از بخش دولتی تا بخشی خصوصی فعال بوده اند. این دوره برای مدیران و کارشناسان مدیریت دانش و واحدهای مربوطه توصیه می شود. لینک معرفی این دوره را در آپارات شرکت ببینید.

با توجه به اهمیت روزافزون مدیریت مهم‌ترین دارایی سازمان‌ها در عصر کنونی، مدیریت دانش در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از رهنمودها، دستورالعمل‌ها و استانداردهای مرجع دنیا قرار گرفته است. در عمده این استانداردها و رهنمودها مانند EFQM، ISO 30401، ITIL، PMBOKو… مدیریت دانش در نظر گرفته شده است که در این کارگاه با آن‌ها آشنا خواهید شد.

از  جمله مباحثی که در این دوره مورد توجه قرار خواهد گرفت عبارتند از: ماهیت و مفهوم دانش در مجموعه های سازمانیو مصداق های آن، مدیریت مبتنی بر دانش و شیوه های پیاده سازی آن در سازمان، اصول انتخاب مدل مدیریت دانش برای مجموعه های سازمانی، راهبردهای دانش و اصول ایجاد آن، قابلیت های مدیریت دانش در سازمان، شیوه های کسب دانش برای سازمان، اصول سازماندهی دانش، آنتولوژی سازمانی و مدیریت ساخت آن، ممیزی دانش و ساختار آن در سازمان، راهکارها و راهبردهای اشاعه و ارزش آفرینی دانش، شیوه های خلق دانش در سازمان، مدل های کاربست ارزش آفرین دانش در سازمان.

مدرس این دوره دكتر محمد حسن زاده می باشد. ایشان استاد دانشگاه تربيت مدرس و بنيانگذار مديريت دانش در ايران هستند. 

همزمان با توسعه فناوری و شکل گیری فضای مجازی، زیست مجازی برای سازمان ها به عنوان یک ضرورت درآمده است. همگام شدن با ویژگی ها و بایسته های زیست مجازی به فراهم آمدن بسترهای لازم در قالب تحول مجازی نیاز دارد. بسیاری از سازمان ها با وجود ظرفیت ها از قافله تحول مجازی عقب می مانند. این دوره برای مدیرانی طراحی شده است که می خواهند کسب و کار خود را به صورت ایمن از مسیر تحول مجازی رهبری کنند. 

دستیابی به دانش روز در زمینه تحول مجازی از جمله مراحل، نیازمندی ها، شایستگی ها، گام های اجرایی، ابزارهای سنجش بلوغ مجازی و ده ها موضوع مهم دیگر از جمله محتوای این دوره را تشکیل می دهند. به شرکت کنندگان در این دوره، گواهی معتبر از سوی مجموعه دانش بنیان آینده آموزان آتا صادر و اعطا خواهد شد. 

مدرس این دوره، دکتر محمد حسن زاده استاد دانشگاه تربیت مدرس می باشد. 

مدرس: جمعی از مدرسان

با توجه به افزایش انواع بیمه ها و پیچیدگی های موجود برآورد کردن ریسک بیمه از اهمیت بالایی برخوردار است. این درس با هدف کمک به مدیران و کارشناسان بیمه طراحی شده است. تکنیک ها، ابزارها و رویکردهای جدید و پرکاربرد تحلیل ریسک بیمه در این دوره پوشش داده می شود. 

مدرس: گروهی از مدرسان

بیمه آتش سوزی با توجه به ابعاد گسترده آن و نیاز به برآورد دقیق یکی از حساس ترین بیمه هاست. همزمان با آگاهی مردم از خسارات آتش سوزی و تاثیرات آن بر زندگی افراد، بیشتر به این نوع بیمه گرایش دارند. کسانی که با ارائه خدمات بیمه ای مشغول هستند برای فروش موثر خدمات بیمه آتش سوزی نیاز به دوره های آموزشی دقیق دارند. این دوره با مشارکت متخصصان برای پاسخگویی به نیاز کارشناسان دفاتر بیمه طراحی شده است. 

مدرس: گروهی از مدرسان

بیمه مهندسی یکی از بیمه های تخصصی است که آشنایی دقیق از قوانین، مقررات و اصول این نوع بیمه برای کسانی که در امور بیمه فعال هستند ضرورت دارد. این درس برای این گروه طراحی شده است. محتوای این درس توسط متخصصان خبره طراحی و تولید شده است. 

صنعت بانکداری مجموعه‌ای از فعالیت‌ها در عملیات بانکی، شامل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی و سازماندهی و اجرا می‌باشد. به زبان ساده، مدیریت تجهیز و تخصیص منابع در بازار پول را بانک‌داری می‌گویند. بانک‌ها اغلب برای موفقیت در ارائه خدمات خود، اقدام به بازاریابی می‌کنند. ولی متاسفانه بدلیل عدم آشنایی با بازاریابی بانکی تنها از روندهای سنتی بازاریابی بصورت کاملا پراکنده و بی ارتباط با هدف اصلی بانک بهره می برند. 
صنعت بانکداری در همه کشورها اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا این نهاد تامین‌کننده و پشتیبان مالی در سطوح خرد و کلان جامعه است. در سطح کلان پروژه‌های بزرگ ملی و دولتی از وجوه بانکی ارتزاق می‌کنند. در سطح خرد نیز حیات شرکت‌های کارآفرین به منابع مالی بانک‌ها بستگی دارد.

دوره بانکداری جامع برای ایجاد دانش، مهارت و شایستگی مورد نیاز فراگیران برای ورود به مشاغل بانکداری تعریف و به اجرا  گذاشته شده است. برای ثبت نام در این دوره، ابتدا با کلیک روی عنوان درس، در سامانه ثبت نام کنید و بعد از ورود به سامانه، در این درس ثبت نام کنید. بعد از ثبت نام، در ورودهای بعدی، این درس در میزکار شما نمایش داده خواهد شد. 

در این درس موارد زیر پوشش داده شده است:

  • - برندسازی شخصی برای مدیران
  • - مهارت مدیریت تعارض
  • - مهارت مدیریت کار تیمی
  • - الگوهای کوچینگ و منتورینگ 
  • - سبک های رهبری نوین
  • تفکر استراتژیک
  • تفکر انتقادی
  • تفکر خلاق
  • تفکر سیستمی

مدرس: دکتر مصطفی مرشدی

برای ثبت نام مالی این درس به این لینک مراجعه کنید. بدیهی است که ثبت نام نهایی بعد از ثبت نام مالی امکان پذیر خواهد بود. 

مدرس: دکتر مصطفی امینی - پژوهشگر پسادکتری تحول دیجیتال دانشگاه تربیت مدرس